Sunday, 4 December 2011

Perompak Yang Bertaubat Dan Ingin Memeluk Islam

Islam itu agama yang indah, agama yang suci...agama yang diredhai Allah. Memang setiap muslim patut rasa bersyukur kerana telah hidup didalam suasana Islam itu sendiri terutama di Malaysia. Walaupun di Malaysia nie sudah ada bermacam2 jenis anasir jahat yang cuba memesongkan akidah umat Islam....Islam di Malaysia telah dicabar dan tercalar apabila bermulanya pengiktirafan Lina Joy untuk murtad dari agama Islam dan seba itu lah,selepas kes Lina Joy sudah berani orang Melayu yang lemah imannya untuk kuar dari agama Islam iaitu murtad....mereka menganggap yang undang2 manusia sudah kuat berbanding hukum Allah, mereka menganggap peguam lebih berkuasa didunia dan hakim ialah pengadil yang adil bagi manusia di dunia.

Adakah mereka tidak takut akan hukum Allah,tidakkah mereka takut dengan balasan yang Allah akan bagi di dunia...di akhirat nanti lebih besar azabnya...Nauzzubillah. BKB tengok semakin berani golongan manoriti ini bersuara...yepp...hukum hudud memang perlu dilaksanakan, apa rasionalnya hukum hudud dilaksanakan...hukum hudud mengatakan seseorang yang murtad iaitu kuar dari agama Islam akan dihukum bunuh...korang menganggap ini kejam...bagi BKB ia TIDAK, disebabkan mereka yang kuar Islam akan menjadi contoh pada yang lain yang juga mempunyai niat untuk murtad juga,jadi mereka tidak takut...mereka akan mengatakan yang kita xkan kena apa2 pun nanti kalau kita kuar dari agama Islam sekalipun.

Tapi jika hukum bunuh dilaksanakan pada sesiapa yang murtad...adakah mereka berani melakukannya nanti. sebab itulah Allah telah meletakkan hukum itu betul pada tempatnya kn...

BKB nak korang cuba jadi seorang muslim yang sejati sehinggakan orang yang Non-Muslim akan tertarik dengan Islam dan cuba mendalami Islam nanti secara lebih mendalam...kat video ni nanti korang akan dapat tengok seorang perompak cuba merompak sebuah kedai menggunakan kayu besbol...tetapi owner kedai tu sempat kuarkan senapang rifel dan mengancam perompak tu seperti  nak tembak perompak tersebut, apabila menyedari dirinya dalam bahaya....perompak itu merayu2 bagitahu die terpaksa wat macamnie coz keluarganya dah lama xmakan...tapi apa yang berlaku selepas tu...owner kedai tersebut memberi wang kepada perompak tu...siap shake hand lagi...dan apa yang menyebabkan BKB rasa begitu kagum ialah, perompak tersebut berjanji memeluk Islam kerana melihat sifat murni dan suci owner kedai tu yang juga seorang Islam...inilah muslim dan wira sejati dalam Islam...sempat berdakwah walaupun dalam darurat....korang sanggup buat macamnie???
p/s: BKB pun ada kawan yang non-muslim yang masuk Islam

No comments:

Post a Comment