Thursday, 3 November 2011

Valley of the Wolves Palestine (Movie)

Baru habis layan cite sepertimana tajuk di atas,cite nie memang bez sesangat gua ckp kat lu,setiap ungkapan die de makna yang die nak bgth perkara yang sebenar....perkara yang terjadi dalam dunia realiti. BKB rasa mesti korang blur kan,pe benda BKB cakap nie...korang kenal Palestin,korang kenal Israel....ye mesti korang kenal,kita tau bangsa Yahudi adalah bangsa yang menguasai ekonomi dunia tanpa kita sedar,dari teknologi,pendidikan mahupun ketenteraan sekalipun. Tapi korang mesti bantah cz mengatakan Amerika Syarikat adalah kuasa terbesar di dunia cz smpai skank bendatu bermain dalam fikiran korang cz kita telah di ajar sejak kecil lagi yang mengatakan U.S ibu segala negara di dunia.


Tapi kalau korang fikir dengan fikiran yang waras,cuba cari maklumat dan bukti yang mendalam cz bermacam2 cara skank kita boleh cari maklumat dan cuba lakukan perbandingan dan kajian....korang akan tau yang U.S adalah boneka bagi Israel....iaitu satu negara yang begitu kecil tetapi mempunyai mulut yang begitu besar yang menyebabkan sesiapa tidak boleh mengenakan apa2 tindakan ke atas negara Palestin walaupun Israel semakin hari semakin menguasai negara Palestin dalam kita semua sedar....ok,kalau korang cakap yang kita ada PBB,pe korang rasa bantuan @ pertolongan PBB paling besar diorang buat terhadap negara yang di tindas,cukuplah sekadar memberi perhatian terhadap kebanyakkan negara di benua afrika yang tidak cukup sumber makanan....adakah mereka iaitu PBB telah melaksanakan tugas sepenuhnya....TIDAK.

Ok...kita ada negara Arab dan kita tau yang Palestin merupakan negara Islam tetapi ada mereka memberi pertolongan,malahan bantuan yang cuba disampaikan dari negara luar terhadap Palestin telah ditutup jalan masuk dan mengenakan pelbagai syarat...kenapa...kerana mereka iaitu Arab telah mempunyai perjanjian dgn Amerika Syarikat iaitu boneka Israel supaya menghadkan bantuan ke atas negara Palestin...ye memang di dalam tv mengatakan U.S begitu mengambil berat terhadap peperangan yang berlaku....kalau mereka adalah kuasa besar,kenapa tidak menggunakan kuasa itu utk mempertahankan Palestin.

Bermacam2 agenda yang telah berlaku,kita semua tahu yang Muammar Gaddafi telah tumbang ke dunia,seorang yang lantang bersuara,seorang yang tidak mempunyai harta dunia malahan sebuah rumah,kenapa...kerana dia telah berjanji selagi semua rakyatnya tidak mempunyai rumah,selagi itulah khemah lah tempat tinggalnya.Ada pemimpin kita cuba mengambil pengajaran dalam aspek itu...korang semua boleh nilaikan dgn sendiri.

Benda yang paling mudah dan dekat dgn korang yahudi menguasai dunia ini ialah duit,cuba korang pegang duit kertas yang bernilai RM100,adakah korang rasa kertas itu bernilai RM100 walaupun kertas itu menggunakan teknologi yang canggih sekalipun.BKB rasa duit tu 30sen pn xsmpai nilainya. Ok....nape BKB begitu pentingkan sekali pasal duit yang digunakan serata dunia...kita bermula dari awal...nilai duit bermula dgn nilai emas semasa...ye emas semasa,itu bermakna nilai duit dahulu memang betul2 bernilai...kenapa mereka menggunakan nulai emas semasa cz kebanyakkan negara Islam tidak mahu menggunakan wang kertas tersebut kerana mereka lebih senang menggunakan emas dan perak sebagai mata wang tetapi ia telah ditukar secara perlahan2 kpd kertas dgn tektik memujuk iaitu mengatakan nilai duit sama dgn nilai emas semasa.

Tetapi apabila mereka sudah merasakan yang semua penduduk di dunia ini dapat menerima kertas sebagai matawang...mereka menyusutkan nilai mata wang tersebut kerana mengatakan emas juga mempunyai turun dan naiknya....apabila cara tersebut itu juga berjaya...sampailah agenda mereka yang sebetulnya...nilai mata wang berdasarkan kemajuan sesebuah negara.....jika negara itu mundur maka miskinlah negara tersebut walaupun di negara tersebut banyak hasil emas dan perak...ok,rancangan mereka berjaya. Itulah matlamat mereka kerana negara mereka tidak mempunyai hasil tersebut jadi menggunakan kertas sebagai mata wang menjadikan mereka cepat menguasai dunia sehingga skank.

Tetapi benda ini tidak bertahan lama,korang semua pon tahu yang ekonomi U.S semakin merudum kerana apabila menggunakn kertas sebagai matawang ini akan menyebabkan belakunya bermacam2 riba secara xlangsung,kerana kita tau yang riba ini berdosa dan ia ada sebab knp ia berdosa kerana akan menyusahkan kehidupan kita nnti seperti berlaku ketitisan matawang dan inflasi...kerana matawang sampai bila2 xkan mncapai 0% inflasi....kerana emas je boleh mencapai tahap tersebut. Korang pon de baca paper yang Kelantan sudah mengeluarkan dinar emas tetapi itulah,dinar trsebut lebih kpd hiasan bukan utk menadaptasinya dalam urusan seharian....tetapi kalu hanya sebuah negeri sahaja ingin membuat demikian dan bukan seluruh negara....xyah mimpilah.

Kalau korang dah cuba fikirkan apa yang BKB tuliskan itu,Alhamdulillah cz korang cuba utk mengetahui....tetapi korang lagi nak mengetahui pe bendalah cite yang BKB tgok tu kan hihihihi...oklah,cite nie berkisarkan dua buah negara iaitu Palestin dan Israel,,,situasi tu memang tgh berlaku skank....jadi beberpa orang hero Palestin ingin membunuh seorang askar Israel,askar ini memang seorang yang kejam dan matlamat diorang hanya musuh itu sahaja.....tetapi utk mencapai mission tersebut,bermacam2 berlaku.....dan aksi stunt dalam cerita nie mmg bez,graphic dalam segi letupan memang menjadi dan BKB bangga ada juga cerita yang menceritan negara Palestin. BKB pon de letak trailer video nie,korang layanlah trailer die,lepas dah rsa cam bez je,g lah download kt ne2 ye....layanzzzzzz.
video

No comments:

Post a Comment