Monday 9 September 2013

BlogKuGadjet | Jadual Event iPhone 5S/5C & Speksifikasi Model Baru

Apple bakal melancarkan versi model iPhone 5S dan iPhone 5C secara serentak,bermacam-macam rumor sudah kita dengar tentang model terbaru ini,yang pasti model terbaru yang ramai tertunggu ialah iPhone 5C,iPhone 5C dikatakan iPhone yang mampu milik yang telah dibuat oleh Apple. Spec yang telah dikeluarkan untuk model iPhone 5C juga menyerupai spec iPhone 5S cuma dari segi fizikal luaran yang menggunakan casing glossy plastic.

Kita tahu yang harga iPhone mahal berbanding smartphone lain adalah disebabkan oleh material yang digunakan dalam pembuatan casing, so bagi menjadikan harga lebih murah,Apple telah menggunakan material yang sama digunakan kebanyakkan smartphone jenama lain. Harga yang dijangka dalam linkungan RM1xxx-RM15xx.

iPhone pula berkemungkinan diupdate hardware lebih baik daripada iPhone 5,itu memang pasti,yang masih dalam rumor lagi ialah iPhone 5S kemungkinan mempunyai home button yang menggunakan fingerprint scanner yang lebih kepada privacy bagi pemiliknya. Penambahan versi warna graphite & gold kemungkinan ada,harga bagi iPhone 5S mungkin sama bagi model iPhone yang baru keluar sebelum ini,rumor tentang kapasiti memori juga ada diperkatakan bagi versi gold.

So untuk mendapat kesahihannya,korang boleh tunggu pada hari pelancaran waktu Malaysia, jam 1 a.m hari Rabu, 11/9/2013.


1 comment:

  1. thanks for sharing the post with us. great work indeed. keep posting such nice articles. You can download pokemon go for pc from ifrone

    ReplyDelete